søndag den 2. februar 2014

Hæklet hue i bølgemønster


Bølgebryder part 2

Spænd hjelmen

Så er jeg endelig blevet færdig m min 'bølgebryder' hue, som passer fint under cykelhjelmen. Jeg var spændt på hvordan den ville blive i toppen, da jeg er startet i bunden.
Har længe haft en forkærlighed for brun og lyserød, forstår faktisk ikke at disse farvesammensætninger ikke er in? Har lige tilføjet grå mellen de bærende farver, for at gøre bølgerne mere markante.
Jeg har hæklet stramt for at gøre den tæt og varm. Jeg kunne godt have ønsket huen mere glat, men jeg tror at det er selve teknikken der gør at den buler og bølger. Men det er jo også en bølgebryder.... og synes pasformen er ok



Jeg har tilføjet en lille skygge på huen, sådan lidt a la ridehjelm, som forhåbentlig kan holde det værste sne og slud væk fra øjnene.




Det er første gang jeg har hæklet bølgemønster, - har dog lige lavet en prøve først for checke hvordan det tog sig ud.
Da huen er hæklet med mindre hæklenål end garnet foreskriver - har brugt en 3'er, hvor garntypen anbefaler en 5'er, er huen blevet meget fast, næsten som en blød hat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar